lördag 2 januari 2016

En tur runt trädgården del 1

Min man, som är kartfantast, tyckte att jag skulle rita en karta över trädgården och lägga ut den här på bloggen men eftersom jag inte är så där vansinnigt duktig på det tekniska, och inte heller jättebra på att rita kartor, så får det bli en liten rundtur i trädgården med hjälp av dessa bilder istället. Jag får väl återkomma om jag någon gång blir ett tekniskt geni och får till en karta som är värd att visas upp (vilket aldrig lär hända).

Jag hoppas bilderna ska ge en hyfsat god uppfattning om hur det ser ut i trädgården.

Välkommen in!
Då börjar turen
Vi går runt hörnet...
...och trädgården öppnas upp med en gräsmatta
Vi passerar äppleträdet...
...och tar oss genom valvet mot baksidan
Här är det vita växter som gäller

På väg mot valvet för att vända

4 kommentarer:

  1. TACK för trevlig rundtur ( per bilder ) i Er vackra trädgård! Skall bli spännande att följa trädgårdens utveckling från dröm till verklighet.

    SvaraRadera
  2. Tack för besöket! Det är otroligt roligt att dela med sig av allt som händer i trädgård.

    SvaraRadera
  3. Otroligt fin trädgård och er gräsmatta inser jag nu ligger i världsklass!! Älskar portalen med klätterhortensia!

    SvaraRadera
  4. Tack så mycket! Maken är duktig med att hålla gräsmattan i fin form :). Klätterhortensia är en av mina favoritklättrare. Den är otroligt lättskött och doftar dessutom jättegott när den blommar. Enda nackdelen är att det tar några år innan den har växt till sig. Hortensian på valvet är ca 10 - 12 år.
    Mvh Tove

    SvaraRadera