fredag 13 maj 2016

Ännu mera vitt

Det är härligt nu när det börjar bli frodigare i rabatterna. Jag är så glad över de vita förgätmigejerna som växer längs med thujahäcken. De självsår sig rikligt och kommer snällt tillbaka varje år. De är så vackra tillsammans med vitbrokig funkia, vit rosenplister, randgräs samt vita och ljusgula tulpaner. Den vita tulpanen är jättefin på nära håll eftersom den har en blålila skiftning längst ner.

Jag är så spänd på att se hur det kommer att se ut senare under sommaren eftersom vi har gjort om rabatterna lite. Vi har flyttat runt några växter och planterat lite nya. Bland annat har vi satt jätteprästkrage, temynta, drakmynta, strandveronika och mjölkört, allt i vitt såklart. Jag vet att några av dem är riktiga vildingar, men jag får se till att hålla efter dem. Blir de alldeles galna så får jag väl ta bort dem. För tillfället njuter jag av att se hur det växer och drömmer om hur vackert det kommer att bli.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar