torsdag 2 juni 2016

Det grönskar

Hej på er. Ni kanske undrar vart jag tagit vägen eftersom det var ett tag sedan jag la ut ett inlägg. Jag har varit helt däckad av en envis förkylning men nu är jag piggare och igång med trädgårdsbestyren och bloggandet igen. Idag tänkte jag visa er hur det ser ut på baksidan just nu. Jag är nöjd med hur den nya rabatten har tagit sig och hoppas på att den ska bli lika fin som jag har tänkt mig. Det är alltid lika spännande att se om slutresultatet motsvarar ens förväntningar. Om jag känner mig själv rätt så kommer det säkert att finnas något som jag känner att jag måste ändra. Här kommer lite bilder från baksidan.

I ställningen har vi satt rosorna Mme Plantier, Maxima och Iceberg men de är så små att de knappt syns än

Jag gillar verkligen klematisen Albina Plena

Vi har fruktträd i rabatterna. Här ett äppleträd som heter  Birgit Bonnier

Vid Plommonträdet Opal växer det vita dagliljor och en häck av vita astilbe och vidjehortensia

Den nya långa rabatten (till vänster i bild) tar sig riktigt bra


2 kommentarer:

  1. Läser alla dina inlägg med glädje men är dålig på att kommentera, så nu försöker jag råda bot på det :) Måste säga att du är väldigt duktig på att komponera ihop färger! Allt är så snyggt! Soliga hälsningar Lisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Lisa, vad roligt att du tycker om bloggen och trädgården :). Du är faktiskt den första som kommenterar ett inlägg, vilket är jättekul att någon gör :). Tack för den fina komplimangen :). Vi har anmält oss till tusen trädgårdar så vi kommer att ha trädgårdsvisning söndagen den 3/7. Du är varmt välkommen att komma hit då :) Mvh Tove

      Radera