fredag 17 juni 2016

Tusen trädgårdar och lite fina aklejor

Vi har anmält oss till att vara med i tusen trädgårdar och kommer därför att ha visning av trädgården söndagen den 3:e juli. Det ska bli jättekul och spännande att se hur många besökare som dyker upp. Det är så trevligt att få träffa andra trädgårdsintresserade människor och utbyta lite tankar och idéer. Ni är varmt välkomna att kika in här mellan klockan 10.00 och 17.00. Du hittar mer information på hemsidan trädgårdsriket (här och här). Vår trädgård ligger i Kumla (Närke) och kallas för Toves trädgård. 

Idag är det mulet och det efterlängtade regnet hänger i luften, så jag tänkte hålla mig inne en stund och skriva faktablad inför visningen. Lite senare kanske jag går ut och planterar om lite frösådda småplantor. Jag tycker faktiskt inte att det är speciellt roligt att så frön och skola om småplantor, men jag tycker om att njuta av resultatet. Några av växterna i trädgården som jag har drivit upp från frö är bland annat våra bolltistlar, en rosa väddklint och en krypröllika som heter Love parade. Dessutom har jag drivit upp alla våra aklejor. Det är en blomma som jag tycker jättemycket om. Här kommer lite bilder på några vackra aklejor som växer runt om i trädgården.






3 kommentarer:

  1. Heja... Heja för mer akleja ! Vilken trevlig trädgård. Grusade ytan vacker och lugnande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för att du tycker trädgården är trevlig :). Lite lugna ytor med gräs och grus är inte så tokigt för att kunna smälta alla övriga intryck i trädgården:) Jag börjar faktiskt vänja mig.

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera