fredag 5 augusti 2016

Nytt projekt

Nu är vi äntligen igång med att anlägga rabatten som jag önskade mig i födelsedagspresent. Planen var från början att göra en ny separat rabatt men vi valde att göra staketrabatten större istället. Min käre make gör som vanligt grovjobbet med att gräva bort gräset, vända jorden och lägga kantsten medan jag har stora nöjet att planera, välja växter och plantera. Det är alltid spännande att anlägga en ny rabatt. Mina ursprungliga tankar om hur rabatten ska se ut och vilka växter den ska innehålla kommer säkert ändras många gånger innan den slutligen är klar, men det är roligt att vara igång i alla fall. Den enda nackdel med att göra en ny rabatt är att det blir rörigt och fult under tiden arbetet pågår. Jag får verkligen använda all min fantasi och försöka att tänka på hur fint det kommer att bli till nästa år för att inte deppa ihop totalt av oredan. Så här såg det ut förra helgen när vi drog igång projektet. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar