fredag 22 juli 2016

I trädgården just nu

Just nu blommar det för fullt i trädgården. Förutom den tacksamma och rikblommande blåa höstfloxen så blommar också flera av våra klematisar och dagliljor. Under juli månad är det ganska lugnt på trädgårdsarbetsfronten. Jag brukar ta ett varv i trädgården varje dag och klippa av sådant som har blommat över och binda upp de växter som behöver stöd. 

På planerings- och planteringsfronten är det faktiskt också ganska lugnt just nu. Den nya rabatten, som jag ska få i födelsedagspresent, har vi inte anlagt ännu eftersom det blev så varmt ute. Vi gör den till hösten istället. Förutom födelsedagsrabatten är det, tro det eller ej, inga större projekt på gång till hösten. Det enda som jag har planerat att göra är att flytta runt några växter som jag tror kommer bli finare och trivas bättre på andra platser i trädgården. Fram tills dess så passar jag på att ta det lugnt och bara njuta av allt det vackra som blommar.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar