fredag 26 februari 2016

På fulsidan

Jag är inte helt nöjd med placeringen av vårt garage. Det ligger i ena hörnet på baksidan av tomten, vilket innebär att det går bort ganska mycket tomtyta. Vägen till garaget går längs hela ena sidan av tomten och framför garaget är det en stor grusad yta som är till för att vända bilen på. Tänk vad mycket trevliga växter vi skulle kunna ha där istället, men nu är det som det är och vi har försökt göra det bästa av saken. 

Den här delen av trädgården kallar jag för "fulsidan". Namnet kommer sig av att det inte är lika välskött här som i resten av trädgården. Grusplanen framför garaget har länge varit i desperat behov av att snyggas till, vilket jag hoppas kommer att ske någon gång under våren eller sommaren som kommer. Runt den grusade (ogräs)ytan finns vårt trädgårdsland, komposten och diverse krukor med överblivna och nysådda växter. 

Den är som sagt inte vacker den här delen av trädgården, men den fyller sin funktion och är jätteviktig för att kunna hålla resten av trädgården i fint skick. Vi tar, som ni kanske kan förstå, sällan bilder på det här mindre attraktiva området. När jag letade hittade jag faktiskt inga bilder alls, så jag fick helt enkelt gå ut och ta några foton så ni får se hur det ser ut på "fulsidan".


Bakom skärmarna finns komposterna och överblivna växter

Ett av våra trädgårdsland som också agerar vinterförvaringsplats
Det andra trädgårdslandet med en spaljerad vinbärsbuske och lite hallonbuskar i bakkant



2 kommentarer:

  1. OMG om min ful sida var så här fin ändå!!!

    SvaraRadera
  2. Jag kanske är lite hård mot denna del av trädgården men den kommer inte riktigt upp i samma klass som resten av trädgården. I våras gjorde vi en rejäl uppfräschning av det här området. Vi tog b.l.a. bort trädet och skärmväggarna, flyttade komposterna och utökade trädgårdslandet. Personligen tycker jag att det blev mycket finare så nu är det faktiskt inte så förskräckligt fult på fulsidan längre ;).
    Mvh Tove

    SvaraRadera