fredag 4 mars 2016

Det blommar i källaren

Vid den här tiden på året börjar mitt tålamod med vintern ta slut och jag vill att det ska bli vår så att jag kan börja jobba i trädgården. Jag får nästan lite trädgårdsabstinens (om det går att ha det). Visserligen hjälper det lite att läsa trädgårdslitteratur och att titta på trädgårdsprogram, men nu vill jag inget hellre än att köra igång med att förverkliga mina egna idéer istället för att bara titta på andras. Jag behöver en grönskande trädgård och blommor nu! 

Eftersom jag har doftastma kan jag tyvärr inte köpa hem snittblommor och på det sättet få mitt blomsterbehov tillgodosett, men som tur är så kan jag få en försmak av sommaren genom att gå ner i vår källare. Där förvarar vi nämligen några pelargoner, en rosmarinbuske och vårt lilla olivträd. Vi har vår frysbox mitt emot hyllorna som pelargonerna står på så jag får en välbehövlig dos av blomsterprakt varje gång jag ska hämta något i frysen. Det är inte klokt vad lite man nöjer sig med när man är desperat, men det lilla är ju bättre än inget.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar